InterProwo23 - Day 1

The first day of the InterProwo just ended and there is already a lot to show and tell. At first we all met in the gymnasium to greet our visiting students with a thunderous applause and a beautifully decorated gym. Where we were also able to get to know them a bit, through their individual and special videos. After a few speeches, a musical interlude and a song, written by students from our school, it was finally time for everyone to go into their projects and spend the first few hours there. A lot of planning has been done and a lot of projects, especially the DIY-projects, started working on their individual projects. Even the Teachers Lounge was in full swing right on the first day, serving the teachers drinks and snacks.
(von Ray B.)

Der erste Tag der InterProwo ist zu Ende und es gibt jetzt schon eine Menge zu zeigen und zu erzählen. Zuerst fanden wir uns alle in der Sporthalle zusammen, wo wir unsere Gastschüler/-Innen mit einem tosenden Applaus und einer schön geschmückten Halle begrüßten. Wo wir sie alle auch ein wenig kennenlernen durften durch ihre einzigartig gestalteten Videos. Nach ein paar Reden, einer Musikeinlage und sogar einem Song, geschrieben von Schülern unserer Schule, war es dann endlich Zeit in die Projekte zu gehen und die ersten Stunden in seinem Projekt zu verbringen. Viele Besprechungen wurden gehalten und viele Projekte, besonders die DIY-/Bastel-Projekte fingen sofort an, an ihren Projekten zu arbeiten. Auch die „Teachers Lounge" war am ersten Tag schon im vollen Gange und bot den Lehrern/Lehrerinnen Getränke und Gebäck an.
(von Ray B.)